środa, 10 lutego 2010

3. Konferencja skypeowa

W niedzielę 28 lutego o godzinie 20 odbędzie się 3 konferencja skypeowa.

Ankieta w której jakiś czas temu uczestniczyliście jednoznacznie dowodzi, że najbardziej dogodnym dla Was dniem tygodnia na konferencję jest niedziela. Kilkanaście procent uznało, że wolą inny dzień tygodnia niż od poniedziałku do niedzieli :) - niestety trudno będzie mi spełnić Waszą prośbę :D
Mam nadzieję, że ludzie z dużego PIPu (Państwowej Inspekcji Pracy) się nie przyczepią, że wolontariusze (znaczy się prezes, czyli ja;) z małego PIPu (Polskiego Instytutu Permakultury) pracują po nocach i to w niedzielę.

Nowych Czytelników informuję, że konferencja, to takie (około) godzinne spotkanie na skype i możliwość zadawania mi pytań. Zwykle za godzinną konsultację biorę 50 zł, uczestnicząc w konferencji jesteś w stanie otrzymać darmową poradę. Pytania mogą być bardzo ogólne, mogą być bardzo szczegółowe. Postaram się w miarę możliwości na nie odpowiedzieć. Wszystko za darmo!

Wcześniej miałem koncepcję, że każda konferencja będzie miała jakaś wyznaczoną (przeze mnie) tematykę. Chciałem przez 5 minut dawać wykład na jakiś temat. Pomysł, choć dobry w teorii okazał się niezbyt praktyczny:) Jeśli chcesz możesz wpisać w komentarzach pod tym postem, żebym mini wykładzik na jakiś temat przygotował.

W konferencji warto uczestniczyć, nawet jeśli nie ma się do zadania pytań, na pewno inni będą mieli. Poza tym kilka razy wielu ludzi powiedziało mi, że mam radiowy głos;)

O jakości konferencji skypowej świadczy bardzo dynamicznym wzrost ich popularności - w pierwszej uczestniczyły 2 osoby, w drugiej 3 (czyli wzrost 50% !!) Jeśli trend się utrzyma to w 3 będzie uczestniczyć 4,5 osoby - cokolwiek to znaczy :)

Tradycyjnie już proszę wpisywać się na "listę obecności" w komentarzach.

25 komentarzy:

  1. Zapisuję się na konferencję. Podoba mi się taka rewolucja do życia zdrowego /myślenie + działanie/
    Uprzejmie proszę o wolniejsze mówienie /wtrdy jest to bardzie zrozumiałe/ Pańskie artykuły sa wspaniałe i ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Postaram się trochę zwolnić :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też sie postaram być ...

    OdpowiedzUsuń
  4. No, no, jeszcze półtorej osoby i dobrym przewidywaczem trendów będę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również mam nadzieję, że będę uczestniczył w konferencji, pochwalę się, że na poprzedniej byłem i temat o glebie był bardzo ciekawy. Tym razem proponowałbym temat o słomie, mnie najbardziej tu by interesowało o kilkuletniej przepracowanej słomie, której tyle na naszych wsiach leży, jak ją najlepiej wykorzystać do użyźnienia gleby

    OdpowiedzUsuń
  6. Postaram się być.

    Temat, który jeszcze nie był poruszany, to metody zagospodarowania przydomowej oczyszczalni ścieków.

    Takie oczyszczalnie są coraz częstsze. Jest ich wiele typów. Jak dodatkowo je wykorzystać (bo w końcu zabierają trochę miejsca)? Co z nimi można zrobić, a czego robić nie należy? Jakie rośliny/zwierzęta mogą przy tym być przydatne?

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawe tematy (na wpisy i konferencje)

    Dzięki za sugestie.

    To już 5 osób :) norma wyrobiona

    OdpowiedzUsuń
  8. powinienem byc ale nie dam glowy, jakos nie mam szczescia do tych konferencji - zly okres :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Postaram się uczestniczyć w konferencji.
    Proszę o podjęcie tematu wytwarzania żyznej gleby na gołym piachu (podobno permakultura potrafi takie cuda). Mam na myśli gleby piaszczyste 5-6 klasy (rosną tylko sosenki, mchy i porosty) a nawet miejsca po żwirowniach.
    greg

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciesze się, że popularność wzrasta :)

    Dobra, przygotuję kilka informacji na temat rekultywacji, czy nawet tworzenia gleby.

    OdpowiedzUsuń
  11. witam, super pomysl, dopisuje sie na konferencje i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Nieskromnie pochwalę Cię za dobrą decyzję :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zdecydowałem się. Chciałbym wypróbować permakulturę. Posiadam działkę w POD. Pod uprawę mogę przeznaczyć 100m2 zachwaszczonego trawnika (ale z koniczyną!). Mam dosyć jego koszenia. Myślę ze na początek wysieję trzy siostry.
    To może być jeden z tematów konferencji, czyli jak zacząć permakulturzyć, żeby się przekonać i nie zniechęcić.
    greg

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciesze się, że ktoś się przekonał :)

    Temat poruszę...

    OdpowiedzUsuń
  15. Ech... a mnie pewnie znowu ominie konferencja...

    OdpowiedzUsuń
  16. @Anonimowy. Konferencje będą organizowane minimum raz w miesiącu, także pewnie kiedyś się załapiesz :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Hej, również pojawię się na konferencji, do usłyszenia ;)
    Jacek

    OdpowiedzUsuń
  18. Będzie mi bardzo miło, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pozdrawiam
    Proszę mnie uwzględnić w telekonferencji
    do usłyszenia dzisiaj:-))) Andrzej

    OdpowiedzUsuń
  20. postaram sie dolaczyc...
    Kasia (kahulinka)

    OdpowiedzUsuń
  21. Melduję gotowość :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Mam wrażenie, że poprzeczka została wysoko postawiona (pod względem ilości uczestników).
    Nie jestem pewien czy następnym razem da się osiągnąć wzrost o 50% :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Taki dynamiczny wzrost jest jak najbardziej niezrównoważony;)
    Będzie trzeba pomyśleć bardziej nad jakimś rozwiązaniem systemowym, bo to co sprawdza się na małą skalę niekoniecznie działa na dużą. Ogólnie ten chaos:), który na początku panował (wszyscy dzwonili do mnie) był bardzo... rozwijający:D

    Będzie trzeba opisać zasady itp. Wydaje mi się, że to powinno pomóc.

    OdpowiedzUsuń