wtorek, 19 stycznia 2010

Powstaje Polski Instytut Permakultury!


O co chodzi?

Na początku Polski Instytut Permakultury był pewną ideą (w mojej głowie;), która urzeczywistniła się w formie tego bloga. Jutro idę do notariusza złożyć tzw. oświadczenie woli. Wolę, którą będę oświadczał to chęć ufundowania Polskiego Instytutu Permakultury. Doszedłem do wniosku, że najskuteczniej i najłatwiej będzie mi propagować i działać w obrębie permakultury właśnie w formie fundacji.

Jako fundatorowi przysługuje mi prawo wyznaczenia członków zarządu fundacji. Tymi członkami i członkiniami(żeby być polipoprawnym:) będę ja (Wojciech Majda) i moja siostra (Aleksandra Majda). Sobie wyznaczyłem funkcję prezesa:) siostra (autorka wielu ilustracji i fotografii na tym blogu) będzie wiceprezesem. Jak na razie pracujemy jako wolontariusze - mamy nadzieje, że wkrótce się to zmieni i będziemy mogli zająć się tym "na pełen etat".

Wkrótce również (kwestia miesiąca) nastąpi przeprowadzka na inną domenę, zmienimy również szatę graficzną na bardziej profesjonalną, powstanie również permakulturowe forum.

W planach jest również zakup ziemi, by wybudować pierwsze w Polsce permakulturowe centrum demonstracyjne. Takie z wzniesionymi grządkami, leśnym ogrodem w pełni, energooszczędnym i zintegrowanym z otoczeniem domem, zwierzętami, kilkoma przykładami systemów agroleśniczych, lasem odroślowym, systemem akwaponicznym, polikulturową akwakulturą ryb... Oczywiście z uwzględnieniem również zasad projektowania Keyline. W skrócie z wszystkim o czym piszę na blogu:) Zadaniem centrum demonstracyjnego będzie... demonstrowanie:) co można osiągnąć stosując zasady permakultury. W centrum będą przeprowadzane kursy z tematyki permakultury, leśnych ogrodów, uprawy grzybów, ogrodnictwa ekologicznego...

Nie chce tworzyć kolejnej ekowioski, ponieważ nie odpowiadałby mi taki styl życia i zapewne większości czytelników nie chciałaby mieszkać w jakiejś nowoczesnej komunie.

To będzie dobry rok, a na pewno bardzo pracowity.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz